Woensdag 17 augustus - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu Woensdag 17 augustus - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu

Woensdag 17 augustus

Door: Bente

Blijf op de hoogte en volg Bente

21 Augustus 2005 | Canada, Ottawa

Woensdag 17 augustus

Vandaag ben ik om 5 uur ‘s morgens opgestaan, redelijk voorbereid op de lange dag die ik voor de boeg heb. Op schiphol verzamelen we met alle mensen die op uitwisseling gaan met Canada. Na het maken van een groepsfoto (goed idee van meneer Ooteman) gingen we op weg . Na de eerste metaaldetectiepoortjes voorbij te zijn, kregen we te horen dat de catering van British Airways nog steeds staakte, en dat ons dus geen vliegtuigmaaltijd te wachten stond, maar een lunchpakketje met een cakeje, een beklertje water en een bekertje fruit. Aangekomen op Heathrow kregen we hetzelfde verhaal over de staking te horen, en nu kregen we een voucher met een waarde van 5 pond om in de gate wat te eten en te drinken te kopen. Nadat we dat gedaan hadden konden we alweer aan boord van het volgende vliegtuig.

Tijdens deze vlucht van ongeveer 7 uur, vermaakten we ons met wat kletsen en film kijken. Sommigen lazen of sliepen wat. Na een zeer hobbelige landing stonden we dan op Toronto airport. Na weer de nodige detectiepoortjes en paspoortchecks konden we de bagage ophalen (gelukkig was niemand iets kwijt) en in de aankomsthal ontmoetten we de CEEF-ers. Vanaf daar werden de meeste mensen opgehaald door hun host family. Maar voor Floor en mij was het reizen nog niet voorbij. Met ieder een andere CEEF-er gingen we beiden op weg naar het volgende vliegtuig, maar natuurlijk niet voordat we elkaar en de andere mensen een hele fijne uitwsseling hadden gewenst. Over 3 maanden zien we elkaar weer. Toen ik in het laatste vliegtuig was beland, gelukkig (het gatenummer was op het laatste moment gewijzigd) en ook die vlucht overleefd had, stond ik op Sudbury airport, waar ik niet echt naar mijn host family hoefde te zoeken omdat het vliegveld erg klein was. Na een korte rit naar het huis zag ik voor het eerst wat voor 84 dagen mijn huis zal zijn... na een beetje chinees te hebben gegeten en wat te hebben gepraat met de host family,(bestaande uit moeder Suzanne, vader Terry, dochter Alyssa (15) en zoon Nick (13)), heb ik even snel gedoucht en ben ik gaan slapen, want mijn dag was inmiddels al 22 uur lang... Welterusten!

  • 21 Augustus 2005 - 20:03

    Esther:

    Hey Bente! Echt heel leuk dat je hier vanalles over je reis gaat neer zetten :) en k hoop dat je het heel leuk zal hebben daarzo :) Kus Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Uitwisseling Canada

Klas 5, middelbare school: 3 maandje Canada. Nice!

Recente Reisverslagen:

10 November 2005

Woensdag 9 november

08 November 2005

Maandag 7 november

06 November 2005

Zondag 6 november

06 November 2005

Zaterdag 5 november

04 November 2005

Vrijdag 4 november
Bente

Zingend onderzoekend levenslievend geneeskundestudentje. Of ohnee, semi-arts ;) Ik hou van nieuwe dingen ontdekken en dar hoort af en toe op reis gaan bij =)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 59776

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 12 Januari 2013

Onderzoeksstage Hadassah MC, Jerusalem

17 Augustus 2005 - 11 November 2005

Uitwisseling Canada

Landen bezocht: