Zondag 4 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu Zondag 4 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu

Zondag 4 september

Door: Bente

Blijf op de hoogte en volg Bente

06 September 2005 | Canada, Ottawa

Zondag 4 september

Vandaag zijn we weer vroeg opgestaan om op tijd naar Toronto te gaan. Nick en Suzanne gaan niet mee, ze blijven bij de bed&breakfast, die gerund wordt door een vrindin van Suzanne. Maar voor we gaan, gaan we ontbijten in een soort restaurantje. Met zijn allen, dat wil dus zeggen: ook het hele personeel en de andere gasten.

Na een flink ontbijt (je kon in feite kiezen tussen allerlei soorten pannekoeken of eieren met spek en toast, ik ben blij dat ik een kinderpannekoek heb genomen hahah) gingen we eerst naar de Art Gallery Ontario (AGO) in Toronto.

Dat was erg interessant, er gingen allerlei soorten kunst, vooral een aantal moderne schilderijen vond ik erg goed. Er was ook een deel met hele aparte beelden (dat wil o.a. zeggen: ik zag niet wat het was...).

Daarna gingen we op verzoek van Alyssa en Nathalie winkelen en chinatown, wat in het begin ook heel interessant was, maar na een tijdje een beetje saai. na een bepaald aantal koreaanse films heb je dat ook wel weer gezien =). Helaas was het toen alweer tijd om terug te gaan.

's Avonds hebben we met zijn allen bij een thais restaurant gegeten. Dat beviel erg goed, het eten was lekker (alle gerechten gingen de hele tafel rond om te proeven) en we hadden best wel honger omdat we in Toronto niet hadden geluncht.

Toen we weer in Orangeville waren hebben we wat ingepakt voor de terugreis morgen, en toen kwam iemand op het idee om naar de plaatselijke fall fair (combinatie van een kleine niet kerstige kerstmarkt en een paar kermisattracties) te gaan, dus hebben we hier een uurtje rondgestruind om daarna te gaan slapen.