Vrijdag 7/ Zaterdag 8 oktober - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu Vrijdag 7/ Zaterdag 8 oktober - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu

Vrijdag 7/ Zaterdag 8 oktober

Door: Bente

Blijf op de hoogte en volg Bente

11 Oktober 2005 | Canada, Ottawa

Vrijdag 7/Zaterdag 8 oktober

Na een mooie zonsopgang, die je altijd vanuit de schoolbus goed kan zien, gevolgd door weer een schooldag, vertrokken we op weg naar Toronto. Dus na vijf uur slechte muziek (ok niet slecht dan, maar niet helemaal mijn smaak) kwamen we aan in Orangeville, bij dezelfde bed&breakfast als de andere keer.

Na avondeten en overnachting pakten we onze spullen weer in, aten wat ontbijt en reden verder naar Toronto. 's Middags zijn we dan op de CN tower geweest, met een uitzicht dat verder reikt dan ik ooit gezien had (logisch, want het is de hoogste toren van de wereld). Achter ons in de rij voor de lift stonden nog twee Nederlanders. Maar het aparte was: ik dacht al dat het Nederlanders waren voordat ik ze had horen praten... Ook bedacht ik me zo'n beetje dat ze waarschijnlijk uit het noorden van t land kwamen. Dus ik wachtte tot een van hen wat zei, en jawel, Nederlanders met Fries dialect. Hebben die een apart uiterlijk ofzo?

In ieder geval, eenmaal boven heb ik een boel foto's gemaakt en toen gingen we weer terug. 's Avonds hebben we gegeten in China town, in een restaurant waar ze vooral dumplings hadden (vulling in deeg). Was wel lekker. Toen gingen we terug naar het hotel, waar ik wat huiswerk deed en ging slapen.