Maandag 22 augustus - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu Maandag 22 augustus - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu

Maandag 22 augustus

Door: Bente

Blijf op de hoogte en volg Bente

23 Augustus 2005 | Canada, Ottawa

Maandag 22 augustus

's avonds kwamen er een paar vriendinnen van Alyssa langs, wat een nieuwe kans betekende om nieuwe mensen te leren kennen.. Dus zaten we een tijdje in Haar kamer te praten met Nathalie, Maya, en Catherine. Na een tijdje echter (je voelt m misschien al aankomen) vond iedereen het toch weer tijd om een Tim Horton's op te zoeken... Ik was de enige zonder een iced cappocino, aangezien ik niet van koffie houd, dus vond men dat ik dan tenminste een stukje donut moest proeven, wat ik dan ook gedaan heb. Toen iedereen klaar was, zijn we de straat overgestoken naar het winkelcentrum, waar de moeder van Natalie en Maya hen op zou halen, en ons meteen een lift naar huis aanbood.

Daarna zijn we nog even meegelopen naar Catherines huis. Op de terugweg zei Alyssa dat ze een beetje bang was dat ik haar niet aardig zou vinden. Ik antwoordde dat ik haar natuurlijk wel aardig zou vinden, maar dat ik me niet zo op mijn gemak voelde als ze het vaak over dingen als drinken of blowen had. Ze legde uit dat ze het daar wel vaak over had, maar het niet vaak echt deed, maar ze had er nog niet zo bij nagedacht dat ze er vaak over praatte. Dat zou dus wel minder worden nu ze het wel wist. (waardoor ik me minder zorgen zou maken, aangezien ik er niet naar uitkijk om rond te hangen met allemaal mensen die onder invloed zijn van het een of het ander..) Vervolgens legde ik op mijn beurt aan haar uit waarom ik moeite had met mensen die veel drinken of wiet roken: dat ik bang ben voor hun gedrag, omdat dit wordt beinvloedt door stoffen van buitenaf, en dat veel drinken en blowen in Nederland bijna alleen wordt gedaan door jongeren die 'nergens naar toegaan in het leven', die overal de maling aan hebben, nooit iets voor school doen en dus regelmatig blijven zitten, etc. Ik denk dat we elkaar wat dat betreft nu beter begrijpen.

Toen we weer thuis waren, heb ik Alyssa geholpen bij een poging Nederlands te leren, (ze heeft een computerprogramma om het mee te leren), maar het uitspreken van de g en de r is tot nu toe een beetje een probleem. Ondanks dat ik niet heb gelachen (echt geen een keer (A)), is ze een beetje bang dat ze in Nederland zal klinken als een 'retard' (gek)... Misschien dat we morgen een volgende poging doen, maar eerst maar eens lekker slapen ^-^

  • 24 Augustus 2005 - 12:06

    Gijs:

    Prima houding, Bente.
    Laat je niet in de luren leggen.
    Je uitleg naar Alyssa toe laat zien dat je er best kijk op hebt.
    Dat Nederlands van Alyssa zal best wel goed komen. Ze heeft nog bijna 3 maanden te gaan.

    Succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Uitwisseling Canada

Klas 5, middelbare school: 3 maandje Canada. Nice!

Recente Reisverslagen:

10 November 2005

Woensdag 9 november

08 November 2005

Maandag 7 november

06 November 2005

Zondag 6 november

06 November 2005

Zaterdag 5 november

04 November 2005

Vrijdag 4 november
Bente

Zingend onderzoekend levenslievend geneeskundestudentje. Of ohnee, semi-arts ;) Ik hou van nieuwe dingen ontdekken en dar hoort af en toe op reis gaan bij =)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 59758

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 12 Januari 2013

Onderzoeksstage Hadassah MC, Jerusalem

17 Augustus 2005 - 11 November 2005

Uitwisseling Canada

Landen bezocht: