Dinsdag 6 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu Dinsdag 6 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu

Dinsdag 6 september

Door: Bente

Blijf op de hoogte en volg Bente

07 September 2005 | Canada, Ottawa

Dinsdag 6 september

Vroeg opgestaan voor de eerste schooldag vandaag. Na een snel ontbijt lopen we naar de halte van de schoolbus, waar Catherine al staat te wachten. Op school aangekomen vind ik vrij snel mijn 'homeroom', waar ik allerhande brieven krijg en een kluisjesnummer met code. Mijn kluisje vinden lukt al, het openen nog niet. Dat komt later wel, ik hoef er toch nog niets in te doen.

Mijn eerste biologieles begint, maar bestaat vooral uit uitleg wat we het semester gaan doen en hoe je je moet gedragen bij een practicum. Daarna heb ik rechten, ook een introductie, die begint met een 'quiz', een soort toets om te kijken wat je al weet van Canadees recht. Bij mij kwam eruit: 'You are an average Canadian'. Right...

Na de lunch (van een uur vandaag, normaal is dat drie kwartier maar het is een soort apart verkort rooster...) heb ik geschiedenis van canada, waar we een kaart van canada moeten kleuren, alle provincies een andere kleur, de namen van provincies en hoofdsteden erbij en het jaar van deelname aan de confederatie.

Mijn laatste les is anatomie. Volgens mij gaat dit een moeilijk vak worden met al die namen van botten enz. die ik waarschijnlijk in het Nederlands wel weet maar in het Engels heb ik geen idee... Maar al met al was de eerste dag school ok =)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Uitwisseling Canada

Klas 5, middelbare school: 3 maandje Canada. Nice!

Recente Reisverslagen:

10 November 2005

Woensdag 9 november

08 November 2005

Maandag 7 november

06 November 2005

Zondag 6 november

06 November 2005

Zaterdag 5 november

04 November 2005

Vrijdag 4 november
Bente

Zingend onderzoekend levenslievend geneeskundestudentje. Of ohnee, semi-arts ;) Ik hou van nieuwe dingen ontdekken en dar hoort af en toe op reis gaan bij =)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 59768

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 12 Januari 2013

Onderzoeksstage Hadassah MC, Jerusalem

17 Augustus 2005 - 11 November 2005

Uitwisseling Canada

Landen bezocht: