Dinsdag 6 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu Dinsdag 6 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu

Dinsdag 6 september

Door: Bente

Blijf op de hoogte en volg Bente

07 September 2005 | Canada, Ottawa

Dinsdag 6 september

Vroeg opgestaan voor de eerste schooldag vandaag. Na een snel ontbijt lopen we naar de halte van de schoolbus, waar Catherine al staat te wachten. Op school aangekomen vind ik vrij snel mijn 'homeroom', waar ik allerhande brieven krijg en een kluisjesnummer met code. Mijn kluisje vinden lukt al, het openen nog niet. Dat komt later wel, ik hoef er toch nog niets in te doen.

Mijn eerste biologieles begint, maar bestaat vooral uit uitleg wat we het semester gaan doen en hoe je je moet gedragen bij een practicum. Daarna heb ik rechten, ook een introductie, die begint met een 'quiz', een soort toets om te kijken wat je al weet van Canadees recht. Bij mij kwam eruit: 'You are an average Canadian'. Right...

Na de lunch (van een uur vandaag, normaal is dat drie kwartier maar het is een soort apart verkort rooster...) heb ik geschiedenis van canada, waar we een kaart van canada moeten kleuren, alle provincies een andere kleur, de namen van provincies en hoofdsteden erbij en het jaar van deelname aan de confederatie.

Mijn laatste les is anatomie. Volgens mij gaat dit een moeilijk vak worden met al die namen van botten enz. die ik waarschijnlijk in het Nederlands wel weet maar in het Engels heb ik geen idee... Maar al met al was de eerste dag school ok =)