Donderdag 27 oktober - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu Donderdag 27 oktober - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu

Donderdag 27 oktober

Door: Bente

Blijf op de hoogte en volg Bente

28 Oktober 2005 | Canada, Ottawa

Donderdag 27 oktober

Vandaag heb ik het beoordelingsformulier maar eens langs alle leraren gesleept, dus dat hebben ze allemaal braaf ingevuld en toen heb ik het bij het schoolhoofd ingeleverd om zijn vakje in te vullen. Zou die morgen klaar hebben, zei hij. Iedereen op school twijfelt er een beetje aan, hahah.

Na school heb ik eerst onder een trap op school wat huiswerk gedaan met Catherine en Miriam, tot Alyssa klaar was met haar dwarsfluit repetitie.

Toen zijn we met een groepje wat gaan eten bij een restaurantje in de buurt, om om half 6 weer bij school te komen. De reden: de jaarlijkse 'cancer drive' het idee is, dat zoveel mogelijk leerlingen zich inschijven voor een van de teams, elk team geleidt door een of 2 leraren.

Ieder team krijgt een deel van de stad toegewezen, waar ze in groepjes van twee of drie verdeeld gaan collecteren om geld op te halen voor onderzoek tegen kanker. Ik had met Natatie anderhalve straat waar we gingen proberen wat op te halen, want iedereen wilde graag het doel halen dat de school gesteld had: 25.000 dollar.

Bij ons ging het niet zo goed, de meeste mensen negeerden het feit dat we aan de deur stonden of ze wilden ons niets geven. Maar wat ik hoorde van Nathalie en wat ik ook wel zag, was dat we in een armer deel van de stad waren. uiteindelijk hadden we toch bijna 40 dollar.

Toen gingen we weer terug naar school, waar we het geld enzo inleverden en warme chocolademelk kregen met een koekje. Vervolgens was het wachten tot Alyssa's vader ons op kwam halen met de auto.

Ik was intussen ontzettend moe en het voelde of ik Catherine's ziekte (ze liep de hele dag verschrikkelijk te hoesten) had opgelopen... Gelukkig kon ik vrij snel naar bed. =)