Traveller ;) - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu Traveller ;) - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu

Traveller ;)

Door: Bente

Blijf op de hoogte en volg Bente

08 Oktober 2012 | Israel, Tel Aviv

7 oktober begon het avontuur ;) wat objectief bekeken heel saai is (wel eens 5 uur lang op een vliegveld gezeten zonder dat je nog hoefde in te checken etcetc?), is opeens heel spannend als je naar een plek gaat die je niet kent, met mensen die je niet kent, voor... 3maanden en een week. Komt goed, weet ik ook wel, maar wel spannend.

Mijn ouders en vriendje waren zo lief me naar Dusseldorf airport te brengen, moreel te ondersteunen bij inchecken en een voorlopig laatste knuffel en kus mee te geven, maar toen was het toch echt tijd voor de security check en vertrek... En dat ging verrassend voorspoedig.

Na even wachten (gelukkig heb je dan lord of de rings op je telefoon) was het tijd voor boarden en reisdeel nummer een, bestemming: Istanbul. Pegasus airlines pakt het basic maar netjes aan, en vloog op tijd. En dus had ik nog 5 uur te spenderen op Istanbul airport. Na de security check en het vinden van de gate was er dus ruim tijd voor genieten van het uitzicht met ondergaande zon, mede toeristen helpen die niet met hun eigen telefoon overweg konden, een paar levels Heroes of Hellas en een praatje met een Israelische KNO arts. Vervolgens verliep ook de vlucht naar Tel Aviv voorspoedig.

Toen het deel waar ik wel tegenop keek: 1. zou mijn koffer de overstap ook wel gemaakt hebben? Dat bleek het geval. 2. gaat er midden in de nacht, op een Joodse feestdag (wat is een avontuur in Israel zonder Joodse feestdag, right?), wel openbaar vervoer? De Belgen die ik tegenkwam wisten het ook niet goed maar het leek ze wel leuk samen te proberen iets te vinden. Een trein ging alleen overdag, bussen waren onduidelijk. Dus werd het een taxi delen. Nou was hun hotel en mijn hostel niet geweldig ver uit elkaar maar de chauffeuse wilde wel een hoop extra rekenen voor het maken van 2 stops. Dus besloot ik mee uit de stappen bij het hotel en het andere stukje te lopen. Eerst geprobeerd geld te wisselen bij hotel, pizzatentjes etc, die dat allemaal niet wilden doen. Maar ja, hoe betaalde ik de vriendelijke Vlamingen dan mijn deel van de kosten? Na een kwartier pas viel het kwartje: dat doe je natuurlijk in Euro's. Tis niet moeilijk...

Toen mijn nachtelijke wandeling. De afstand viel een klein beetje tegen (die 2,5 straat waren wel lange straten en voor midden in de nacht was het bizar warm), maar de weg vinden viel mee en ik heb me bovendien geen moment onveilig gevoeld. Eenmaal in het hostel stond op elke deur die ik moest hebben een bordje met mijn naam erop, evenals op mijn bed. Dan voel je je best welkom moet ik zeggen =). En zo kwam het dat ik snel mijn bed kon opmaken, tandjes kon poetsen en gaan slapen.

Vanochtend regende het, maar niet op de Nederlandse manier: het koelt er niet echt van af, misschien doordat de wolk waar de regen uit komt amper te zien is. Verder is het gewoon heel erg warm en wat benauwd. Dat is ook waarom ik nu zit te typen en niet vanavond laat; ik denk dat ik dan wel buiten ben. Zometeen ook hoor, want ik ben benieuwd naar de stad en ook in de buurt van het hostel is al het nodige te zien heb ik begrepen. En morgen is het alweer tijd om de bus te pakken naar Jerusalem!

En idd Jokolo: ik had onderweg alweer een liedje in mijn hoofd, niet alleen de melodie van dat KvKlied, maar ook deze, die ik even wilde delen: http://www.youtube.com/watch?v=yKLA5lhw8XI

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bente

Zingend onderzoekend levenslievend geneeskundestudentje. Of ohnee, semi-arts ;) Ik hou van nieuwe dingen ontdekken en dar hoort af en toe op reis gaan bij =)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 59758

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 12 Januari 2013

Onderzoeksstage Hadassah MC, Jerusalem

17 Augustus 2005 - 11 November 2005

Uitwisseling Canada

Landen bezocht: