Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu

Tel Aviv

Blijf op de hoogte en volg Bente

09 Oktober 2012 | Israel, Tel Aviv

Ik ben lekker door de stad gaan lopen met de kaart uit het hostel en mijn lonely planet. Vooral Rothshield avenue was erg leuk, de voetgangersroute tussen de rijbanen in is net een park. Inclusief groen, water, spelende kinderen en... live muziek!
Uiteraard moest ik ook perse de zee zien! En met mijn voetjes erin. Verder dan dat mocht in principe niet, omdat men het water niet van voldoende kwaliteit vond. Ik heb ook door wat oudere wijken gelopen omdat me was verteld dat daar mooie oude gebouwen waren. De vond ik vooral oud, want pijnlijk slecht onderhouden.
Tel Aviv hoef je dus niet perse te doen om de cultuur, doe het vooral om de relaxte sfeer, het mooie strand, de leuke parkjes en het uitstekende weer (ook 's avonds was een vest of iets anders met mouwen niet nodig). 's Avonds werd ik door 2 andere Nederlandse meisjes in het hostel uitgenodigd mee te gaan wat drinken. Was erg gezellig en om ons heen zagen we zowaar feest vanwege succot: ik had verwacht dat het voor die dag bij de hutjes op straat (succot is loofhuttenfeest, ter gedachtenis aan de uittocht uit Egypte) zou blijven, maar de Joden dansten nu over straat en er ontstond een straat verder een soort van processie met thora rollen, ook dansend. Leuk!
Maar ik wilde het niet te laat maken, want nu volgende dag is weer een programma: ik vertrek zometeen richting Jerusalem om Yasmin te ontmoeten. mijn kamer te zien en zo mogelijk vast een planningsgesprek te voeren. Ben benieuwd!