Woensdag 28 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu Woensdag 28 september - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu

Woensdag 28 september

Door: Bente

Blijf op de hoogte en volg Bente

28 September 2005 | Canada, Ottawa

Woensdag 28 september

Ik heb het de afgelopen tijd heel druk gehad met schoolwerk; toetsen, verslagen etc. Daarom besloot ik donderdag mijn naam op de lijst van 'guidance' te zetten, om te vragen of ik geschiedenis kon laten vallen, zodat ik meer tijd zou hebben voor o.a. schoolwerk van thuis, want teveel inhalen is ook niet zo heel prettig. Daarnaast ben ik hier om een andere cultuur te leren kennen en beter engels te leren, niet om stress te hebben en moe te zijn enzo.

Vandaag kreeg ik eindelijk een briefje in mijn 'homeroom' (waarje elke dag het eerste uur hebt) dat ik die ochtend naar guidance moest komen. Daar heb ik uitgelegd dat ik het vak wilde laten vallen en waarom. Eerst vond de guidance persoon het nog een beetje een probleem, ze ging even met anderen overleggen zij ze. Toen ging ze weg en kwam weer terug na 5 minuten.

Ze zei dat ze met Mr. Bourget (het schoolhoofd) had gesproken (hoe doet ze dat zo snel? voor leerlingen kost het twee uur voor je het schoolhoofd te spreken krijgt...), en dat die zei dat ik het mocht laten vallen omdat ik hier op uitwisseling ben. Mooi, dat deel was geregeld.

In het derde uur had ik rechten en we waren midden in een lange aantekening, de lerares was zo aardig geweest om het meeste uit te typen maar om onze aandacht te houden laat ze altijd (ook op het bord) om de twee zinnen een belangrijk woord open, wat we dan moeten invullen terwijl zij uitleg geeft en daarin het antwoord zegt.

Maar daar ging opeens het brandalarm... dus wij allemaal naar buiten en daar stonden we in redelijke kou op het sportveld. Ik had als snel een paar vrienden gevonden tussen alle naar buiten gestroomde klassen dus het was wel gezellig. Na ongeveer 20 minuten mochten we weer naar binnen, intussen was de brandweer naar binnen geweest om te kijken of alles oke was.

Weer terug in de klas hield Mr. Bourget een preek omdat het geen oefening was maar iemand dus een 'geintje' had gemaakt. Mr. Bourget was best pissig maar sprak nog steeds, zoals altijd, op een manier die aan Balkenende doet denken :). Hij ging een paar minuten door over dat het strafbaar was om een vals brandalarm af te laten gaan, dat de brandweer een half uur was opgehouden, dat zij die tijd hadden kunnen gebruiken om echte branden te blussen etc. Daarna gingen we weer vrolijk verder met onze aantekening.

Het laatste uur zou ik geschiedenis hebben, maar ik hoefde de alleen aan de lerares te laten weten dat ik het vak niet meer kon volgen (vond ze wel jammer, waarschijnlijk omdat ik en dat andere uitwisselingsleerling uit Spanje, Paula, altijd de enigen zijn in de klas die gewoon onze mond houden en opletten), en verder moest ik mijn boek inleveren (daar was ze wel weer blij, mee want er waren te weinig boeken).

Daarna kon ik in de 'cafetaria' werken aan mijn biologieverslag over onze fantastische experimenten over bacterien. En voor anatomie alle botten en de schedel een ander kleurtje geven. Daar ga ik maar eens mee verder, want het verhaal wordt toch al te lang :P.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Uitwisseling Canada

Klas 5, middelbare school: 3 maandje Canada. Nice!

Recente Reisverslagen:

10 November 2005

Woensdag 9 november

08 November 2005

Maandag 7 november

06 November 2005

Zondag 6 november

06 November 2005

Zaterdag 5 november

04 November 2005

Vrijdag 4 november
Bente

Zingend onderzoekend levenslievend geneeskundestudentje. Of ohnee, semi-arts ;) Ik hou van nieuwe dingen ontdekken en dar hoort af en toe op reis gaan bij =)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 59974

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 12 Januari 2013

Onderzoeksstage Hadassah MC, Jerusalem

17 Augustus 2005 - 11 November 2005

Uitwisseling Canada

Landen bezocht: