Zaterdag 15 oktober - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu Zaterdag 15 oktober - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu

Zaterdag 15 oktober

Door: Bente

Blijf op de hoogte en volg Bente

16 Oktober 2005 | Canada, Ottawa

Zaterdag 15 oktober

Redelijk vroeg opgestaan (Alyssa en Cat waren al wakker, hoe doen ze dat dan weer?) en wentelteefjes gebakken voor iedereen. Iedereen vond ze lekker, jippi =).

Daarna gingen ze hun haar een kleurtje geven en heb ik de inhoud van mijn mp3speler op Alyssa's laptop gezet. Geen betere manier om Nederlands te horen dan door kinderen voor kinderen, Guus Meeuwis en de rest van mijn crappy, maar blije, muziek, toch? =P

Rond drie uur zouden we Alyssa's verjaardagsfeest houden, en behalve Catherine, die er dus al was, kwamen Nathalie, Sara, Haylin en Jean, Miriam en Jeremy een beetje verspreidt binnen. We begonnen met een paar spelletjes, veelvuldig
onderbroken door druk geklets =D.

Eerst hadden we een spel waarbij je balonnen lek moet maken, waar dan een vraag uit komt die je moet beantwoorden voor punten. Het idee was leuk, maar de vragen en vooral de antwoorden sloegen nergens op en als je het fout had kreeg je vaak de correctie niet te horen...

Daarna moest ik een aantal zinnen voorlezen in het Nederlands en moesten de anderen in teams bedenken wat de vertaling was. En er zaten HELE leuke antwoorden bij =D.

Na nog veel meer gekwebbel en wat J-rock (Japanse rock), ja we kunnen onzelf prima bezig houden =P, gingen we eten. Alyssa's vader was naar de chinees geweest en er waren allerhande gerecten verspreidt over de tafel, om uit te kiezen. Er was er eigenlijk maar een die ik echt lekker vond, maar die was dan ook erg lekker =).

Alleen onder het eten was het stil, voor de rest kan niemand hier stoppen met praten, en met vlagen is dat best besmettelijk ;). Dus na het eten gingen we eerst nog wat meer praten (iedereen door elkaar, gezellie)

En daarna kwam de pinata. Een vrij stevige kartonnen figuur met snoepjes erin, die aan een touw wordt opgehangen. Dan is het de bedoeling dat je er met zijn allen om de beurt met een stok een flinke mep tegenaan geeft. Jean was in een geweldadige bui dus dat werkte wel. Maar ook de rest hed wel lol in het slaan, en waarom ook niet? Dus toen iedereen ongeveer twee of drie keer had gemept verspreidde al het snoep zich over de grond.

Het slaan had men me uitgelegd, maar ze waren duidelijk vergeten te vermelden dat het vervolgens de bedoeling was om zo snel mogelijk zo veel mogelijk snoep bij elkaar te graaien. Maar al snel kreeg ik toen van iedereen wat candy naar me toe gegooid (wat opzich niet hoefde, maar wel lief was, dus heb ik het maar gehouden. =) Nadat we een paar snoepjes hadden gegeten aten we met zijn allen een stukje taart (chocalde met aarbei, jummie).

Vervolgens moest, om de laatste frustratie te vernietigen, het overblijfsel van de pinata verbrand worden. Het had de hulp nodig van een beetje deo, want zelf wilde hij niet zo hard. Ik heb nog een paar foto's gemaakt in het licht van het vuur, want ik had nog weinig van mn vrienden hier op de foto staan.

Daarna zijn we naar Tim Hortons gelopen (het zal ook weer niet). Onderweg nog ff een goed gesprek met Catherine gehad =). En wat doe je als je in de Tim Hortons staat terwijl je niet van koffie houdt? Ach dan hebben ze ook yoghurt =D. Vanaf daar ging iedereen weer naar huis. Toen Alyssa en ik weer thuis waren gingen we meteen slapen want we waren beide super moe.

maar het was wel lache vandaag =).

  • 16 Oktober 2005 - 17:12

    Esther:

    Haaii :-P t klikt gezelli haha feliciteer Alyssa maar van mij :-P
    mis ju
    Kus

  • 16 Oktober 2005 - 17:20

    Rutchanna:

    heey!
    ik dacht laat weer iets an mij horen! turkije was echt super gezellig en we hebben echt super veel gezien :p. naar de kermis ben ik ook geweest met esther (en 2 voor mij toen onbekende mensen(maar ze waren wel aardig :p)) en ik heb natuurlijk je kaneelstok :)... ik ben nu eigenlijk best duf en lekker aan het uitrusten... het is toch zondag en vakantie. ik zal trouwens kijken voor scheikunde, maar ben niet veel thuis in de vakantie dus het komt zo snel mogelijk...
    ik mis je
    xxx
    Rutchanna

  • 16 Oktober 2005 - 20:06

    Merl:

    hee!! dus die pinata was speciaal voor alyssa's verjaardag ask het goed begrijp? wel cool!! turkije was trouwens egt super vet (h) heb je nog n kaart gestuurd uit istanbul heb je die al (a) (zal nog wel niet maar tog :P) oh en bedankt voor jouw kaartje nog he! super tof!
    welterusten! xx merel

  • 20 Oktober 2005 - 21:44

    Sasja:

    Klinkt vet gezellig :D !
    En eiglijk ben ik nu wel benieuwd naar wat (gegokte)Engelse vertalingen van Nederlandse zinnen :P

  • 21 Oktober 2005 - 00:23

    Bente:

    ok, voorbeeld. Nederlandse zin: 'kunt u uw auto misschien verplaatsen, aangezien hij bovenop mijn hond staat geparkeerd'. vertaling van catherine en miriam: 'my car won't start because there is a chip-monk stuck in the engine'. een chip monk is een soort eekhoorn...

  • 22 Oktober 2005 - 13:48

    Sasja:

    Hahahhaa..
    Op zich is het nog best goed geraden :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Uitwisseling Canada

Klas 5, middelbare school: 3 maandje Canada. Nice!

Recente Reisverslagen:

10 November 2005

Woensdag 9 november

08 November 2005

Maandag 7 november

06 November 2005

Zondag 6 november

06 November 2005

Zaterdag 5 november

04 November 2005

Vrijdag 4 november
Bente

Zingend onderzoekend levenslievend geneeskundestudentje. Of ohnee, semi-arts ;) Ik hou van nieuwe dingen ontdekken en dar hoort af en toe op reis gaan bij =)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 59896

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 12 Januari 2013

Onderzoeksstage Hadassah MC, Jerusalem

17 Augustus 2005 - 11 November 2005

Uitwisseling Canada

Landen bezocht: