Woensdag 19 oktober - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu Woensdag 19 oktober - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu

Woensdag 19 oktober

Door: Bente

Blijf op de hoogte en volg Bente

19 Oktober 2005 | Canada, Ottawa

Woensdag 19 oktober

De bus was een beetje laat vandaag en het was best koud, maar gelukkig had ik er eindelijk aan gedacht om mijn winterjas maar eens aan te doen. Maar het regende dus nat werd ik toch wel. Eenmaal in de bus is het wel comfortabel want schoolbussen hebben dan wel een onderhand doorgesleten vering, ze zijn wel lekker warm =).

Het eerste uur was zoals altijd biologie, en nadat we aantekingen hadden gemaakt over alles wat ik vorig jaar had geleerd over DNA, gingen we een 'lab' doen: DNA halen uit cellen van een banaan. (Denk biologie klas 4: DNA uit een ui..) Een biologische banaan, werd nog even benadrukt door mw. Donato, gevolgd door een heel verhaal met excuses dat ze maar een banaan had, maar ze wilde meneer Donato nu ook weer niet zijn lunch ontnemen, hahah. Nou dat experiment ging allemaal prima...

Kijk ik daarna uit het raam: is het AAN HET SNEEUWEN!!! Ik was natuurlijk totaal geschokt 'het is nog niet eens november!', maar ik was dus de enige. Had ik kunnen weten. Hoe krijg je anders zoveel kerstbomen ergens groeien...

Bij rechten gingen we een film kijken over mensen die herhaaldelijk dezelfde misdaad plegen. (gister was rechten heel apart, de jongen voor mij vroeg aan het meisje naast hem of zij mij knap vond, zo van ze is wel een van de beter uitziende in de klas toch? zo ging het nog ff door, roept je jongen ancter me opeens vrij luid 'well I think she's pretty' en ik moest lachen omdat het grappig klonk for some reason maar waarschijnlijk werd ik ook best rood hahah)

Daarna had ik anatomie waar we vanalles leerden over de knie, heup en elleboog en de pop quiz terugkregen van gisteren over de schouder en verschillen in soorten gerichten. Het was niet slecht gegaan maar het telde toch nergens voor dus das weer mooi.

Zaterdag moet ik een of ander adres zien te vinden om met Harneet en Evan aan een anatomieproject te werken. We moeten een gewricht nabouwen en vertellen wat voor ziektes er kunnen plaats vinden. In de knie in ons geval. Wordt vast wel leuk, behalve dat we het moeten gaan presenteren een keer. overleef ik vast... hahah.

In de bus terug heb ik nog een heel gesprek gehad met Alyssa en met Amanda (uit mijn anatomie klas) over waarom ze in Nederland zo weinig mais hebben en hoe het schoolsysteem werkt enz enz. Was wel gezellie =)

  • 19 Oktober 2005 - 21:43

    Floor:

    ahhhhhhh, ik wil ook sneeuw.
    Maar nog veel plezier.
    groetjes Floor

    ps. ottawa heeft alleen maar regen!!!

  • 20 Oktober 2005 - 21:47

    Sasja:

    SNEEUW!
    Ik ben jaloers!
    Hier is het alleen koud :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Uitwisseling Canada

Klas 5, middelbare school: 3 maandje Canada. Nice!

Recente Reisverslagen:

10 November 2005

Woensdag 9 november

08 November 2005

Maandag 7 november

06 November 2005

Zondag 6 november

06 November 2005

Zaterdag 5 november

04 November 2005

Vrijdag 4 november
Bente

Zingend onderzoekend levenslievend geneeskundestudentje. Of ohnee, semi-arts ;) Ik hou van nieuwe dingen ontdekken en dar hoort af en toe op reis gaan bij =)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 59909

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 12 Januari 2013

Onderzoeksstage Hadassah MC, Jerusalem

17 Augustus 2005 - 11 November 2005

Uitwisseling Canada

Landen bezocht: