Lekker werken - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu Lekker werken - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu

Lekker werken

Blijf op de hoogte en volg Bente

29 Oktober 2012 | Israel, Jeruzalem

Nu de professor vaker hier is komt hij regelmatig langs voor een mini-overleg (warbij hij regelmatig randomly chocola meebrengt voor mij en Yasmin. Huh? Achja, jummie). Of om te melden dat hij me meeneemt naar een CF overleg, soms gaat dat over volgende week, soms ook stante pede. Erg fijn! 8-10 november is het Israelische CF congres in Caesarea, en daar mag ik ook zomaar bijzijn. Leuk =D.

Ik heb er door die overlegjes inmiddels een opdracht bij; een overzicht maken van wat er tot nu toe bekend is over 5T polymorfisme en dat binnenkort presenteren aan onder andere professor Wilschanski en professor Kerem (beide grote namen op CF-gebied), nice.. En uiteraard had ik voordien al spontaan een start gemaakt met literatuur daarover zoeken (ten dienste van mijn andere verslagen hier). Dus ik kan goed van start.

Behalve dit soort leuke opdrachten, heeft de professor regelmatig ook creatieve ideeen voor mij. In februari is de jaarlijkse meeting van de CF diagnostic network group (DNWG) die deze keer in Jeruzalem wordt gehouden, en de professor zou mijn onderzoek daar graag gepresenteerd zien. En zo kwam hij met de vraag of hij de eerste vier weken van mijn volgende coschap (geriatrie) niet hier in het ziekenhuis kon regelen, zodat ik zou kunnen blijven tot aan de meeting. Ik dacht heel even dat hij een grapje maakte, want hij is vaker ironisch over hoe kort ik hier wel niet blijf (grapjes als 'Je bedoelde januari 2014, toch?'). Maar hij was bloedserieus.

Op zich is het idee super leuk want spannend en nieuw, en is het tof dat iemand allerlei manieren bedankt om je langer daar te houden, alleen gaat dat echt niet werken… Niet alleen omdat mijn Hebreeuws niet zo goed is dat ik op de afdeling prima vooruit kan is mijn verwachten, en niet alleen omdat mijn vriendje denkt dat hij dat niet overleeft, maar ook omdat het UMC Utrecht zo bizar streng is met de terugkomdagen dat als ik die extra maand zou willen, dat ik dan ongeveer 3 maanden langer aan het studeren zou zijn. En dat deel vindt zelfs prof Wilschanski disproportioneel. Gelukkig begrijpt hij het inmiddels goed (het heeft steeds even een dagje tijd nodig voordat hij over zijn eigenwijze eerste reactie heen is..). En er zit nog een kansje in (als de meeting niet tijdens een terugkomdag valt), dat ik voor de presentatie alsnog richting Jerusalem kan komen in februari (en hooguit 2 coschapdagen mis), zoals vorig jaar met Verona. Ben benieuwd!

Voor nu ben ik vooral erg blij dat ik kennelijk gewaardeerd wordt hier en dat ik er meer werk bij heb (like!). Lekker werken, voel ik me thuis bij ;).

  • 11 November 2012 - 20:33

    Christel:

    Geweldig zeg, jeetje!! Wauwie xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bente

Zingend onderzoekend levenslievend geneeskundestudentje. Of ohnee, semi-arts ;) Ik hou van nieuwe dingen ontdekken en dar hoort af en toe op reis gaan bij =)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 59846

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 12 Januari 2013

Onderzoeksstage Hadassah MC, Jerusalem

17 Augustus 2005 - 11 November 2005

Uitwisseling Canada

Landen bezocht: