Zaterdag 1 oktober - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu Zaterdag 1 oktober - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bente Aalbers - WaarBenJij.nu

Zaterdag 1 oktober

Door: Bente

Blijf op de hoogte en volg Bente

02 Oktober 2005 | Canada, Ottawa

Zaterdag 1 oktober

Vandaag heb ik eerst french toast (wentelteefjes) gemaakt, wat een gewoonte is geworden als ontbijt/lunch op zaterdagen. Alyssa vindt het ook lekker, terwijl ze die van haar moeder niet lust hahah.

Daarna heb ik geholpen met het voorbereiden van een paar gerechten voor het avondeten. We hadden een soort vervroegd thanksgiving dinner, omdat we volgende week het weekend naar Toronto gaan, dus we zijn niet thuis met thanksgiving.

We hebben onder andere aardappelpurree met zure room en kaas gemaakt en 'chestnut stuffing' (kastanje vulling) wat niet gebruikt werd om iets te vullen opzich maar het werd een soort gehaktbrood... en 's avonds werd er kalkoen gemaakt en koolsalade.

Ondertussen kwam Terry terug van het boodschappen doen, en hij was door zijn rug gegaan ofzo, in elk geval heeft hij nu pijn in z'n rug en ik denk dat hij binnenkort wel even langs de dokter gaat.

Na de voorbereidingen voor het avondeten ging ik met Allyssa naar de bioscoop, om weer samen met Hailin en Jean een film te gaan kijken. Maar eerst hebben we nog even DDR (Dance Dance Revolution) gedaan want daar stond zo'n apparaat van. We gingen voor de film 'Corpse Bride' dit keer. Het was wel een leuke film, mooi gemaakt ook, maar sommige stukken vond ik heel eng, ben geen enge films gewend hahah (A).

Toen we terug wilden gaan (Jean ging mee want ze bleef eten, Hailin werd door haar vader opgehaald), bleek dat de kans voorlopig klein was dat we met de bus konden, dus begonnen we aan onze 1 uur lange voettocht. Onderweg belden we even naar huis (goede tip van euroschool of ceef om altijd een kwartje in je zak te hebben), dat we waarschijnlijk te laat gingen komen voor het eten...

En laat waren we, maar dat was niet zo heel erg. Alyssa's grootouders van haar moeders kant (uit Frankrijk dus) waren weer uitgenodigd voor het eten, dus zaten we met z'n achten aan tafel voor ons thanksgiving achtige dinner. Voor het eerst sinds ik hier ben hadden we ook een toetje: poempoentaart. Dat was erg lekker, ik denk dat er kaneel in zat, daar deed het aan denken :).

Daarna ging ik wat scheikunde doen enzo, het begint wel een beetje moeilijk te worden, ik denk dat dat vooral het gemis aan lessen is, maar gelukkig is daar altijd het scheikunde forum, het antwoord op al mijn vragen met dank aan Dhr. Moerkerk :D.

Ik heb afgelopen vrijdag ook nog mijn schoolpasje gekregen, met daarop dus de foto die in de tweede week ofzo van school was genomen. Ik sta er heel apart op... Maar wel heel vrolijk zeg maar ;).

En het was vrijdag wereld vegetariersdag ofzo en toen heb ik die dag geen vlees gegeten en toen kregen we op school allemaal van die foldertjes dat het maar beter was om geen vlees te eten en hoe slecht ze bij KFC (kentucky fried chicken) hun kippen behandelen enzo. Ik had de week daarvoor kfc kip spul geproeft en het was zooo ranzig en greasy... als ze hun kippen vertroetelden, voorlazen op goeden kussentjes etc etc ging ik nog die kip niet nog ns eten ;)

  • 02 Oktober 2005 - 09:16

    Sasja:

    Cool :D
    Klinkt heel gezellig!
    Is Corpse Bride daar al uit? Wat gaaf!
    Die lijkt me heel leuk :D

  • 02 Oktober 2005 - 10:08

    Merel:

    Jaa, ik wil ook naar Corpse Bride :D
    Wat is Thanksgiving eigenlijk precies?

  • 02 Oktober 2005 - 15:34

    Bente:

    eehm.. ja ik weet eigenlijk ook niet wat ze dan precies vieren, ik zal het eens vragen en dan mail ik het wel ;)

  • 03 Oktober 2005 - 14:48

    Huong:

    bente! alles goed? Lang nier meer gesproken, ik dacht, ik ga je dingetjes maar weer eens lezen..XD
    maargoed..XD spreek je dan wel at MSN..^_^''
    Xxx.

  • 05 Oktober 2005 - 19:04

    Inge (e Vriendin Van Je Zus):

    Heej!!
    ist leuk daar? Ist het er al koud?

    gr

  • 07 Oktober 2005 - 07:01

    Merel:

    okee, mail maar ;)
    Over 2 uur ga ik naar Griekenland!! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Uitwisseling Canada

Klas 5, middelbare school: 3 maandje Canada. Nice!

Recente Reisverslagen:

10 November 2005

Woensdag 9 november

08 November 2005

Maandag 7 november

06 November 2005

Zondag 6 november

06 November 2005

Zaterdag 5 november

04 November 2005

Vrijdag 4 november
Bente

Zingend onderzoekend levenslievend geneeskundestudentje. Of ohnee, semi-arts ;) Ik hou van nieuwe dingen ontdekken en dar hoort af en toe op reis gaan bij =)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 59772

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 12 Januari 2013

Onderzoeksstage Hadassah MC, Jerusalem

17 Augustus 2005 - 11 November 2005

Uitwisseling Canada

Landen bezocht: